Friday 7 November 2014

Di Sini bermula Sebuah Kehidupan

~ Hijrah kali ini.. Mudah2han dengan keizinan Allah aQ mampu menjadi insan yang terus menerus mencari dan menginginkan keredhanan Allah.. Siapa la kita manusia di mata Allah andai tanpa redha dn berkat dariNYa.. Alhamdulillah aQ masi diberi kekuatan untuk terus mencari apa itu redha Allah. aQ masi kuat untuk terus mengenal apa itu redha Allah. Mudah2han dengan hijrah kali ini aQ mampu menjadi seorang lagi hamba Allah yang terus patuh dn lembut hati terhadap apa yg digelar sebagai iman, islam dan ihsan.

~ Kemuncak sebuah kehidupan disini, insyaAllah pada hijrah kali ini, mudah2han aQ menjadi khalifah dunia yg sentiasa dahagakan ilmu islam dn redha Allah.. Apa yg plg penting.. aQ ingin mencintai dia S***i Q kerana Allah tuhan Q.. Mana tidakny.. Jika dia bukan s***i Q kini, pasti dia adalah penyumbang dosa yg paling besar dalam hidup Q. Alhamdulillah dengan izin dan redha Allah, Allah menjadikan dia penyumbang pahala terbesar dalam hidup Q buat bekalan di akhirat kelak. Sungguh pahala dari Allah itu kekal nikmatny.. dengan dosa, sudah pasti Allah murka. dan pastiny aQ membuat keputusan yg plg tepat menjadikan dia pelengkap sebahagian dari agama Q.. aQ mengelak dosa, kerana takut kemurkaan Allah, dn aQ bern***h sememangny untuk mengelak kemurkaan Allah. Wallahu'alam sememangnya inilah yg membuat aQ beranggapan bahawa aQ mencintainya kerana Allah..

~ Seusai bangkit dari lena, sememangny syukur yg berkata-kata di hati.. Wajahnya menjadi tatapan pertama dimata Q. Sambil otak ligat berfikir satu hari pasti dia akan pergi meninggalkan aQ, atau satu hari pasti aQ akn pergi meninggalkan dia.. Allahu bagaimana cara untuk aQ terus bersama dia? Hanya satu jawapan yg muncul dibenak, teruskan beribadah kerana Allah, kumpullah amal sebanyak mungkin, patuh pada dia dan Allah, jaga aurat, jaga hati, jaga mata dan jagalah semua deria yg boleh mendatangkan kemaksiatan. Berdoalah agar Allah tidak membolak-balikkan hati mu? Berdoalah agar dia terus menjadi pelengkap kehidupan dunia dan akhirat mu.. Allahhu, sungguh aQ mencintai dia dan ingin terus bersamanya di dunia dan di akhirat.. Love U MR.Husb

~OWNER~


Da abes baca,sila la komen

No comments:

Post a Comment

huhu...komen ag